Пандемія Covid-19 спричинила серйозні проблеми для шкільної освіти в усьому світі, спонукаючи всі країни, у тому числі й Україну, звернути увагу на якість дистанційного навчання в закладах освіти. Дистанційна освіта стає особливо актуальною на тлі останніх подій – війни в Україні, коли більшість учнів та вчителів змушені покинути свій клас та рідну країну. Це надихнуло Центр дітей та молоді Литви разом із партнерами: Громадською організацією «Університет життя LT», Луганським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти та Донецьким обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти,  ініціювати проєкт «Update 2021: Розвиток системи дистанційного підвищення кваліфікації вчителів у закладах освіти Донецькoї та Луганської областей», який спрямовано на розвиток систем дистанційного професійного навчання педагогів у Донецькій та Луганській областях. 

Партнерами проєкту зроблено спробу визначити: у який спосіб трансформувати освітню політику в карантинних умовах та розвивати дистанційну освіту в реаліях суспільства, що розвивається, через потрясіння та конфлікти. Події, що сталися, змушують більшу частину вчителів долати антиінноваційні бар'єри, відкриваючи нові горизонти у професії (засвоєння нових форм, методів, професійних ролей, філософії роботи), ставати відповідальними, самостійними. Сьогодні потрібно змістити наголоси у сприйнятті змісту роботи педагога. Із виконавця програми він має стати її творцем, з чемпіона із заповнення журналу і перевірки зошитів – у спеціаліста з людського розвитку. Тож, у цифровому просторі, використовуючи інструментарій та можливості сучасних дистанційних технологій, освітянам можливо розпочати цю «трансформацію сприйняття». Саме тому під час упровадження сучасної вітчизняної освітньої реформи «Нова українська школа» (НУШ) важливим напрямом роботи є формування інформаційно-цифрової компетентності вчителів.

Тому, під час реалізації проєкту експерти з педагогічної освіти з Литви та України створили нову навчальну інтернет-платформу, яка дозволить освітянам навчатися онлайн та отримувати сертифікати про підвищення кваліфікації. Партнери заходу розробили програму навчання, яка містить 5 тематичних модулів, присвячених різним аспектам підвищення якості дистанційної освіти педагогів і керівників шкіл, створених з огляду на національні пріоритети України в цій галузі:

  • «Лідерство та управління шкільною спільнотою»;
  • «Методи інклюзивної освіти для дистанційного навчання»;
  • «Спілкування з учнями та їх мотивування»;
  • «Зміцнення емоційного добробуту дітей у школі»;
  • «Зміцнення специфічних предметних навичок і дидактичних компетенцій».

Проєкт фінансується Литовським фондoм співпраці при Міністерстві закордонних справ Литви.